Navigáció
· Fõoldal
· Napló
· GyIK
· Fórum
· Linkek
· Hírkategóriák
· Kapcsolatfelvétel
· Keresés
· Pálos kolostorok
· Rólunk
· Feliratkozás hírlevélre
· Event Calendar
Felhasználók
· Online vendégek: 1

· Online tagok: 0

· Regisztráltak: 12,465
· Legújabb tag: Murakbino
Online Statisztika


Látogatók ma: 828

Utolsó 24 órában: 
























Csege - Beszélgetés egy ősi táltossal múltról és jövőről (2. rész)
Országos- Megmondom őszintén, továbbra is csodálkozom, hogy pont a táltosok gyűjtöttek tárgyakat, akiket inkább spirituális vezetőként fogtam volna fel.
- Az emlék-tárgyak nem az ősi táltosok számára fontosak. De az emberi civilizáció anyagban, és nem elvont spirituális dolgokban gondolkozik. És itt most kitérnék egy fontos dologra: számos olyan eszmerendszer, vallás létezik manapság, amelynek az alapja a hit. Ezek a tanok elvárják a követőiktől, hogy feltétel nélkül fogadják el az alaptéziseiket. Sokszor még akkor is, ha ezek ellentmondanak a tudományos ismereteknek. A most követő mondatot szeretném kiemelni: A TÁLTOS ÚT NEM A HIT, HANEM A MEGISMERÉS ÚTJA. Ez egy különösen fontos megállapítás a mai világban. Vallások, eszmék, tanítások tömkelege próbál bennünket terelgetni. Mindegyik arra az útra, amit ő helyesnek vél. Dunát lehet rekeszteni önjelölt papokkal, sámánokkal, spirituális vezetőkkel. Szinte lehetetlen eligazodni abban az eszmerendszer káoszban, ami ma uralkodik. A táltosok viszont sosem vallási vagy közösségi vezetők voltak, hanem segítők. Sosem jelentik ki azt: mi az igazságról beszélünk, ezt az utat kell járnotok. Hanem segítenek abban, hogy a megismerés tapasztalati útján mindenki maga fedezze fel az igazságot.
Én sem várom el senkitől, hogy elhiggye azokat a dolgokat, amikről beszélek. Nagyon fontosnak tartom mind az egyén, mind egy közösség fejlődése szempontjából, hogy kritikusan viszonyuljunk azokhoz a dolgokhoz, amit mások el akarnak hitetni velünk. Az ősi táltosok szavaira most még kevesen figyelnek fel. Az emlék-kamrák tartalma lesz majd az, ami hangsúlyossá és sokak számára elfogadhatóvá teszi a tudásunkat. Mondhatnám azt is, a bizonyíték, amely hitelt ad a szavainknak.
- Miben látja egy ősi táltos másképp a világot, mint egy átlagember?
- Nincsenek átlagemberek, nem szeretem ezt a kifejezést, de értem, hogy mire célzol. Az ősi táltos tudás egyik lényeges alappillérre a viszonyulásunk az élethez. Ami számunkra nem csupán egyszeri 70-80 év a fizikai létben, hanem egymáshoz kapcsolódó életek sora, amelyek úgy fűződnek egymásra az idő tengelyén, mint a gyöngyök a láncon. Földi életek és a földi életek közötti létek fonódnak egymásba. Minden ősi táltos átesett egy beavatási szertartáson, amikor napokon keresztül feküdtek sötét kamrákban, barlangokban vagy sátrakban egy nagyon mély meditatív állapotban, amelyre előtte akár éveken át is készültek. Ennek a beavatási rítusnak az egyik célja az volt, hogy a táltos szembesüljön életvonalával, felidézze és tudatosítsa magában az évszázadokon, évezredeken átívelő élményeket és meghatározó eseményeket. Ezek a felidézett élmények onnantól a táltos emlékezetének szerves részét képezték. Az idő elveszti jelentőségét, és az ezer évvel korábbi eseményről is úgy beszél, mint arról, amit tegnap élt meg.
Egy másik fontos alappillér: a táltos tanítás a befogadás tanítása. Ez jellemezte mindazokat a népeket is, akik magukévá tették a táltosok által közvetített értékeket. Ennek szimbóluma például a vérszövetség, aminek gyakorlati oldala is volt. Befogadjuk azokat az idegen népeket, akikkel közös céljaink vannak, még akkor is, ha esetleg korábban ellenségesen viszonyultak hozzánk, vagy akár más kultúrát képviselnek, más nyelvet beszélnek. Így válik két nép eggyé, ez a vérszövetség gyakorlati megvalósítása. Nem asszimilálunk, hanem befogadunk. A kultúrájukat, rítusaikat összeolvasztjuk a mieinkkel. Ebben mindig nagy feladat hárult a táltosokra, akik úgy formálták, alakították a szokásokat, szertartásokat, hogy egyrészt megtartsák a lényegüket, de a vérszerződéssel kialakuló új népnek is megfeleljenek.
- Az állandó kompromisszumkeresés nem hígítja fel túlságosan a saját elveinket és szokásainkat?
- Elfogadjuk, hogy minden nép kultúrája értékes. Az értéket pedig tovább kell adni a következő generációnak. Ha közösen akarunk élni, az értékeinknek is közössé kell válniuk, ez szinte kézenfekvő. Ez az egymáshoz csiszolódás folyamata. Hozzá kell tenni, hogy az eurázsiai sztyeppéken vándorolva ez nem volt olyan borzasztóan nehéz feladat, sok volt a közös vonás a környezetünkben élő népekkel.
- Amit mondasz, az homlokegyenest ellentmond annak, amit egy magát őrző táltosnak nevező embertől olvastam, miszerint az ősi magyarok számára fontos volt a tiszta vérvonal, nem keveredtek más népekkel és szerinte megint ezt kellene kitűzni célként.
- Akkor ez a magát őrző táltosnak nevező ember sem a történelmünkkel, sem az ősi táltos eszmékkel nem volt tisztában. Életeink során számos néphez fogunk elsodródni. Akik ma magyarok vagyunk, mindannyian magunkban hordozzuk akár távoli népek emlékeit is. Pont ez a tudás volt az, ami az ősi táltos eszme befogadó voltát táplálta. Lelkünk népek között vándorolva éli életeit és szerzi tapasztalatait. Aki ezt letisztázza magában, megérti az élet lényegét. Szolgáld mindig azt a népet, amelynek épp tagja vagy, előző életeid és mostani éned minden tudásával és tapasztalatával. De közben ne feledd, hogy már hány helyen megfordultál és azt sem, hogy a jövőben még bárhová elkerülhetsz. Ezen összefüggések ismeretében a népek közötti gyűlölködés elveszti az értelmét. Aki tehát gyűlölködést szít a népek között, bármelyik népről is legyen szó, az nem érti őseink üzenetét és saját létének értelmét sem.
- Tudtak vagy tudnak a táltosok jövőbe látni, jósolni?
- Ez egyike azoknak a táltosokról szóló információknak, amik mára teljesen eltorzultak. Nem tudjuk megjósolni a jövőt, nem is foglalkozunk jóslással. Ezt az állítást viszont most egy kicsit árnyalni fogom. Minél több információval, tudással rendelkezik valaki a múlt eseményeiről, továbbá a természetet irányító törvényszerűségekről, annál nagyobb pontossággal tudja előrejelezni, hogy egy-egy folyamat hová vezet el. Ha egy labdát egy lejtő tetejére helyezünk és meglökjük, szinte magától értetődőnek tartjuk, hogy az legurul a lejtőn. Úgy is fogalmazhatnék: megjósolom neked, hogy mondjuk 10 másodperc múlva az a labda lent lesz a lejtő alján… Láttam a jövőt? Nem, csak tapasztalatokból tudjuk, hogy mi fog történni. És van egy másik tényező, egy személyesebb, ami megint összefügg azzal a tanításunkkal, hogy a földi életünk nem egyszeri alkalom. Ezeket az életeket bizonyos mértékig „megtervezzük“. Nem minden egyes napját, a teljes utat, csak az útkereszteződéseket. Ezeknek a megtervezett életcsomópontoknak a képeit és érzeteit ugyanúgy magunkban hordozzuk, mint a múltunk fontosabb állomásainak információit. A táltos képes lehet arra, hogy ezeket az információkat „lehívja“, ezt most nem tudom sajnos másképp megfogalmazni. Tehát nem megjósoljuk a jövőt, hanem a tapasztalatainkra és meglévő ismereteinkre alapozva tehetünk bizonyos előrejelzéseket.
- Manapság megint egyre többen nevezik magukat táltosnak, sőt, táltos körök alakulnak. Erről mi a véleményed?
- Úgy látom, ma táltosnak nevezik mindazokat, akik valamilyen formában feltételezetten vagy valóban ősi, a természeti népekhez közel álló rítusokat és hagyományokat ápolnak, illetve ilyen csoportokat vezetnek. Van egy-egy rítus és tanítás, amelynek valóban ősi táltos gyökerei vannak, de többnyire keleti nomád népek és amerikai indián kultúrák sámánisztikus ötvözete kelt ebben a formában életre. Mind a rítusok, mind a tanítások néha kaotikusak, sokszor ellentmondásosak, pont az ötvözések miatt, illetve amiatt, hogy mindenki kimazsolázza magának azt, ami közel áll a szívéhez. De ez egyébként nem baj. Az sem baj, hogy ha különböző rítusokból és tanításokból új utak jönnek létre. Hiszen mi is ezt tettek régi időkben, ahogy már említettem. Csak most mindez spontán zajlik, sok vadhajtással és zsákutcával. De ez egy tanulási folyamat. Majd a jövő megmutatja, lesz-e ezek közül életképes és előremutató út. Egyébként sok pozitív folyamatot és energiát érzek több ilyen csoportnál.
- Eszembe jutott közben még egy gyakorlatias kérdés. Vegyünk egy magyar királyt, legyen mondjuk I. László. Ha voltak olyan tárgyak, amiket el akartatok vinni az udvarából egy emlékkamrába, ezt hogyan tudtátok kivitelezni feltűnésmentesen? És úgy, hogy ne tudják meg mások is, hol találhatóak ezek a kamrák?
- A szerzetesek abban a korban hozzátartoztak minden királyi udvar életéhez, tehát a jelenlétünk, különösen már rendi szerzetesként, nem volt feltűnő. Végy néhány deszkát, készíts belőlük egy koporsószerűséget, helyezd bele, amit biztonságosan szállítani szeretnél, rakd fel egy szekérre és indulás. Tedd egyértelművé, hogy leprás halottakat szállítasz és máris hatalmas ívben elkerült mindenki. De ha kellett, a király emberei elhozták a kért dolgokat a kolostorunkig, utána mi vittük tovább ketten-hárman.
- Tudsz egy olyan rítust mondani, ami jellemzi az ősi táltos hagyományt, de nem található azoknál, akik manapság táltosnak nevezik magukat?
- A vizes szertartások. A víz az ősi táltos szertartások egyik központi anyaga. Az egyetlen elem, amely körbeveszi és átitatja a világunkat. Ott van alattunk (a földben), fölöttünk (a felhőkben) és minden élőlény alkotóeleme. Nélküle az élet nem jöhetett volna létre és nem is maradna fenn. Állandó körforgás jellemzi, ahogy magát az életet is. A víz az élet hordozója és fenntartója. Nézd meg, mit csinál az űrkutatás az élet nyomait keresve más égitesteken? A víz nyomait keresi. Az ősi táltosok számára a víz egyben információhordozó is. Ősi rítusunk a vízi meditáció: eközben a táltos a vízbe fekszik, úgy, hogy csak az arca látszódjon ki, eggyé válik az élet ősi forrásával és hallgat. Amikor népeink vándorlásuk közben új helyre érkeztek, az első lépések egyikeként a táltosok felkeresték a környék legnagyobb vizét, tavát, folyóját, végigfeküdtek benne és meghallgatták a víz üzenetét. Sokszor velük együtt az egész nép megmerítkezett ebben a formában. Megható látvány volt, ahogy százával sodródtak a folyón a hátukon fekvő emberek… Ezt a rítust egyébként a vízkeresztség formájában magába szívta a kereszténység is, habár a jelentéstartalma idővel megváltozott.
- Hogyan viszonyulnak az ősi táltosok a vallásokhoz?
- Ahogy már mondtam, nem képviselünk semmilyen vallást. De az emberek többsége mindig is vallásos lény volt, ezért ha szükséges, beilleszkedünk és integráljuk a tudásunkból egy adott vallásba mindazt, amit az be tud fogadni. De a közhiedelemmel ellentétben eredendően a táltosoknak nem volt papi funkciójuk. Nem volt vallási értelemben vett hitünk, itt most visszautalnék arra, amit az előbb mondtam: a táltos út nem a hit, hanem a megismerés útja.
- Volt vagy van az ősi táltosoknak valamilyen Isten-hitük?
- Lehet, hogy ez meglepően fog most hangozni és sokakat megdöbbent, de nincs, nem is volt. A népeknek, amelyekben éltünk, néha volt, néha nem. Ahogy már említettem, ezt mi mindig elfogadjuk, nem is akarjuk megváltoztatni. Amíg egy vallásnak nincsenek olyan tanításai, amelyek nem összeegyeztethetőek a mi tudásunkkal és eszméinkkel, nincs is okunk arra, hogy ne fogadjuk el az emberek vallási képzeteit, szokásait. Számunkra nincs jelentősége, hogy még mi mindenben hisznek. Ahogy annak sincs, hogy egyes embereknek a kék a kedvenc színük, másoknak a fekete. A vallások, a vallásos szokások és tanítások az idők folyamán átalakulnak, hozzáidomulnak a társadalmi változásokhoz. Mi az állandót keressük és tanítjuk. Ez az állandó pedig maga az Élet, a Természet, az Univerzum, aminek az emberiség még csak a töredékét ismeri és érti.
- Vannak egy táltosnak külső ismertetőjegyei? A hagyomány szerint a táltosok pl. több kéz- vagy lábujjal, foggal születnek.
- Nincsenek. Kell egyfajta fizikai-szellemi alkalmasság, de ennek nincs olyan külső jele, amit mások is láthatnak. Külső megjelenésünk tekintetében is teljesen beleolvadunk azokba a közösségekbe, amelyekhez épp tartozunk. A csan buddhista szerzetesként élő táltos ugyanolyan szerzetesi ruhát hord, mint a társai, az európai táltos farmerben jön velünk szembe az utcán. Tudom, hogy hagyományőrző körökben divat lett régies ruhákat, szimbólumokat viselni, de ennek egy ősi táltos számára nincs jelentősége. A szellemi tudás és a spirituális képességek függetlenek attól, milyen frizurát vagy ruhát viselsz. Ezek külsőségek, amelyek sokszor inkább megtévesztőek: hajlamosak vagyunk elhinni, hogy valaki hozzánk hasonlóan gondolkodik, csak azért, mert olyan ruhát vagy szimbólumokat hord, mint mi.
- Mennyire jellemző a táltosokra, hogy szertartásaik folyamán módosult tudatállapotba kerülnek, milyen gyakran használják a révülést?
- A „módosult tudatállapot“ kifejezésnek a nyugati világban van egy pejoratívan misztikus hangzása. Számunkra ez nem módosult, hanem természetes tudatállapot. A tudatunk más jellegű folyamatokra, eseményekre fókuszál, de ezek ugyanúgy hozzátartoznak a világunkhoz. Egy gyakorlott táltos képes néhány másodperc alatt tudatállapotot váltani, minden egyéb hiedelemmel szemben ehhez nem kellenek percek vagy órák. Mivel egy táltos információkat áramoltat különböző létezési síkok között – egy később alkalommal ezt az utóbbi kifejezést majd pontosítanunk kellene -, ez nem csak szertartásokra korlátozódik, hanem része a mindennapi életünknek.
- Használtok ennek az állapotnak az eléréséhez bármiféle eszközt, segédanyagot?
- Ha valaki még csak gyakorolja a mélyebb tudatállapotok elérésének útját, használhat ehhez segítséget. Ilyen például a hang, a zene, vagy bizonyos monoton mozgásrendszerek, táncok. Egyes hangfrekvenciák elősegíthetik a elmélyülést: például speciális „mantrák“, a hangszerek közül a dobokat szokás itt kiemelni, de én azt mondom, hogy ez egyéni ízlés és ráhangolódási képesség kérdése: mindenki olyan hangot, zenét használjon, ami érzései szerint a leginkább támogatja őt az elmélyülésben. Kiemelném még, hogy a táltosok sosem használnak hallucinogén anyagokat, drogokat. Ezekkel az anyagokkal valóban elérhetsz egy módosult tudatállapotot, a szó szoros és lehető legnegatívabb értelmében. Semmilyen kontrollod nincs az ilyen módosult tudatállapot fölött, ráadásul tompítja a szellemet. Egy táltos minden esetben kerüli a drogok minden formáját, sőt az alkoholt és a cigarettát is. Nem csak a szertartásokhoz kapcsolódóan, hanem a mindennapi életben sem élünk ezekkel az anyagokkal. És ezt ajánlom mindazoknak, akik egy kicsit is komolyan akarnak foglalkozni ezekkel a dolgokkal.
- Szeretnék visszakérdezni egy korábbi mondatodra, amit még viszonylag az elején mondtál és akkor átsiklottam fölötte. Ez így hangzott: „ Csupán két téma volt, amit az ősi táltosok közössége nem adott tovább a későbbi korok táltosainak, mert úgy gondolták, hogy ennek a tudásnak nem lesz szerepe a következő időszakban: a kapcsolat a nem emberi civilizációkkal és a tárgyi emlékek őrzése.“ A tárgyi emlékek őrzésével most már foglalkoztunk, de mit takar a „kapcsolat nem emberi civilizációkkal“?
- Ez egy eléggé összetett téma, amivel most csak érintőlegesen szeretnék foglalkozni, mert nem tartom aktuálisnak és elvonná a figyelmet a fontosabb témákról. Nem az emberi faj az egyetlen intelligens civilizáció a környezetünkben. Egyrészt vannak „társbérlőink“, akik már nagyon régóta itt élnek a Földön, elhagyatottabb vidékeken. Másrészt a Föld közelebbi és távolabbi környezetében is élnek civilizációk, amelyek különböző formában kapcsolódnak a bolygónkhoz vagy az emberi fajhoz. Ezek a kultúrák mind a technológiai, mind társadalmi, mentális fejlődés terén messze előttünk járnak. Az ősi táltos beavatás részeként kapcsolatba kerülünk ezeknek a nem emberi civilizációknak a képviselőivel is, sőt egyes táltosok hosszabb időszakokat töltenek el közöttük, hogy jobban megismerjék őket. Remélem, a következő 1-2 évtizedben még nem kell róluk többet beszélnünk.
- Miért reméled ezt?
- Mert az azt jelentené, hogy nagyon elromlottak nálunk a dolgok és a külső energiáknak jobban bele kell folyniuk a földi folyamatokba.
- Ez nekünk miért lenne rossz?
- Mert túl nagyok a különbségek, a jelenlegi szintünkön ez majdnem egyenértékű lenne az emberi civilizáció pusztulásával.
- A táltosok is túlélik őket, sőt köztük is élnek időnként, ha jól értelmeztem…
- Igen, de a mi esetünkben ez egy több ezer éves folyamat eredménye, volt időnk felkészülni. Azt hiszem, elsőre elég ennyi a témából.
- Kár, pedig érdekelt volna még néhány dolog.
- Én értem a kíváncsiságod. De ez sem téged, sem a többi embert nem vezeti tovább a megismerés útján, csupán elhiheted, vagy nem hiheted el, amit mondok. Egy bizonyos tudati, szellemi-mentális érettségi fok elérése után minden ember akarva-akaratlanul megtapasztalja ezeket a civilizációkat, keresztezni fogja útjukat.Indulj el a megismerés útján és magad is meg fogod tapasztalni őket.
Hozzászólások
#1 | 9323 - június 30 2010 10:47:40
Ez továbbra is szánalom!
Isten nincs is igaz???
"Élet, a Természet, az Univerzum"
Ennél még a yotengrites-szabadkőműves -ál-táltos mesevilág is jobb.
Méghogy nincs + csontjuk. Akinek meg volt-van, az akkor csak genetikai torzsülött mi???
Meg állandóan ez a "beavatási szertartás". Holott a táltos csak elhivatást kap, beavatásra már igazán nincs szüksége.
Felesleges időpocsékolás lenne az egész esti mesét sorról-sorra cáfolni.
Pont az ilyenek gerjesztik a káoszt, a megosztottságot minden téren.
Jó lenne, ha valaki összehozna egy beszélgetést Szántai Lajos, meg ezen "ősi táltos" között. Hamar kiderülne, kinek van igaza...
#2 | samu - június 30 2010 17:41:19
Nekem Szántai tanár úr hiteles,talán bennfentes.Ő a mérce.
#3 | nyilas - június 30 2010 21:27:11
A TÁLTOS ÚT NEM A HIT, HANEM A MEGISMERÉS ÚTJA.
- Nagyon szívesen elfogadnám ezt a megállapítást, csak az a kérdés, mivel járunk a megismerés útján? Aki megtapasztalta továbbadja. A következő nemzedék elfogadja, mert HITeles ember számára az öreg tátos. A harmadik nemzedékben pedig HITté válik a tudás, mert akitől hallottam, az HITeles ember volt.
Szerintem a HIT és a megismerés közt nem kellene újabb frontvonalat nyitni, ugyanis ez a két fogalom nem ellenpólus, hanem komplementer viszonyban van. Amiről nincs tapasztalatom, arról lehet HITem, és ez a HIT számomra nagyon is fontos, mert a hiányzó tapasztalatot pótolja. Csak az nem mindegy, kinek a szavát HISZEM! Még valami fontos a HIT kérdésében, mégpedig az igazolás. Ha HITemet a mindennapi tapasztalat igazolja, akkor a HIT jól tölti be szerepét, segít eligazodnom a világ dolgaiban.

Nem asszimilálunk, hanem befogadunk. A kultúrájukat, rítusaikat összeolvasztjuk a mieinkkel.
- Ehhez kiegészítésként hozá kell tenni, hogy az archaikus korban ez járható út volt. Ma ez kész öngyilkosság lenne, mondjuk a zsidó kultúra összeolvasztása a szittya-kereszténységgel. Sajnos ezt az állításomat a zsidó-kereszténység jelen állapota igazolja. Ennél a pontnál pedig meg is kell állnunk egy kérdés erejéig. Ha beláthatóan ennyire káros napjainkban a befogadás kultúrája, akkor vajon mi indokolja, hogy egy "táltos" magyarázza ezt el nekünk?

Elfogadjuk, hogy minden nép kultúrája értékes.
- Már itt is van a multikulti!

Ha közösen akarunk élni, az értékeinknek is közössé kell válniuk, ez szinte kézenfekvő.
- Aztán majd szépen megszününk létezni mint életképtelen faj, és majd lesznek új népek, akik büszkék lesznek értékei(n)kre.

a népek közötti gyűlölködés elveszti az értelmét. Aki tehát gyűlölködést szít a népek között,... az nem érti őseink üzenetét és saját létének értelmét sem.
- Ezt rossz helyen tanítja táltosunk, mert a gyűlölködés népe nem mi vagyunk. Aki gyűlölködést szít, annak ősei nem a mi őseink! A népek közti gyűlölködés pedig akkor veszíti el az értelmét, ha megszűnik. Megszünni pedig akkor fog, ha egyik nép sem fogja önmagát kiválasztottnak tartva, mások fölé helyezni magát. Ha a kiválasztottság dogmáján alapuló rabszolgatartás, és az ennek érdekében működő megosztása a népeknek megszűnik.
*****************
Eddig tartottam érdemesnek a cikket elolvasni.
Véleményem szerint ez egy trendi csomagolásba bújtatott zsidó agymosás, ami a múltba révülő emberek számára próbálja hitelesen előadni, hogy miért is kell elfogadnia a zsidó inváziót.Angry
#4 | Taskeszi - július 01 2010 20:11:37
Emberek!
Ez rosszabb volt,mint a I.rész!
Mint az I.rész Hsz.-ban írtam,valóban születhet más népek közé a táltos.
Mindegy,hogy muszlim,buddha,vagy keresztény!
A lényeg,hogy az a vallás,nálunk HIT,a szeretet hite legyen,és az Igaz Istennek szolgáljon!
EGY AZ ISTEN-csak másképp hívják!Allah-nak,Buddhának,Öreg Istennek.
A táltos,ha nincs Isten hite,az szélhámos!
Hiszen nem a víz,levegő,föld,szél hívja életre őket,hanem az ezeket is életre hívó Teremtő Isten!

Vince!Szombaton megírom a cikket!(ha az Isten is úgy akarja)
Áldás!
#5 | Taskeszi - július 01 2010 20:13:46
Ja! Valamiből több van nekik!
Nem felesleg,hanem FÖL-ESLEG!
Értitek ugye?
#6 | vince62 - július 04 2010 05:10:30
Taskeszi várjuk a cikkedet!!
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek

Jelentkezz be vagy regisztrálj

Még nem értékelték
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Még nem regisztráltál?
Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Instant Messenger

Csevegő